5. afdeling på Ring Djursland
- johannes graversen
- 25. sep. 2018
- 1 min læsning
Dette løb blev en stor succes for teamet – men med store udfordringer.Problemer med at rejse telt fredag på grund af storm – men teltet blev rejst og tøjret til alt, hvad vi kunne binde til.Tidtagningen forløb godt – med en 3. plads, som blev ombyttet til en startposition som nr. 2, da en hurtigere kører fik en straf, og skulle rykke 4 placeringer tilbage.Heat 1 forløb super, hvor vi lå som nr. 3 generelt, men en forankørende snurrede i det sidste sving, hvorfor vi sluttede som nr. 2 generelt – og 1 i klassen GTB.Heat 2 startede noget problematisk. Ved start at motor – ingen olietryk. Alt blev hurtigt kontrolleret, men ingen fejl kunne konstateres. Opstart af motor igen – nu med olietryk. Ud på banen. Heatet forløb også godt, dog skulle der lige holdes kontrol med olietryk. Sluttede som nr. 3 generelt – 1 i klasse GTB.Heat 3 startede også noget problematisk. Ved opkørsel til pit – pludselig ingen kobling. Vi mente dog at heatet kunne køres uden kobling – blot skulle start lige overstås. Dette forløb lidt langsommere end normalt – men sluttede som nr. 4 generelt – 1 i klasse GTB.Alt i alt en super god weekend – uden regn til nogle af vore løb.









Stort tillykke med indsatsen i 5. afdeling på Ring Djursland! Det er altid en fornøjelse at læse om jeres erfaringer fra banen. Den dedikation, der kræves for at finjustere en racerbil til perfektion, er utrolig. Det minder om, hvordan ægte håndværk handler om passion for materialer og detaljer, hvilket man også kan se i disse smukke designs. Denne omhu er kernen i al succes.
Bag om Tiderne: Værdien af Data
Mange tilskuere ser kun de hurtige omgangstider, men det virkelige ræs foregår ofte i pitten og i dataindsamlingen. Telemetri er i dag altafgørende, selv i klasser hvor man ikke skulle tro det. At analysere data for dæktryk, affjedringens vandring og bremsetemperaturer giver et helt unikt indblik i bilens opførsel. Det…